الثلاثاء، فبراير 24، 2009

انا مش ملاك

انا مش ملاك,انا انسانه مليانه عيوب بس فيه شوية مميزات, انا باحب وباكره وباغضب وباثور وباكون كمان هاديه ورقيقه طيبه وحنينه, واحيانا شريره ومتوحشه اذا لزم الامر, انا مش ملاك,, وبعيده عن صفات الملايكه تمام البعد, انا بس حلوه علشان انت شايفنى بعينك ,, انا بس حلوة لان عيونك حلوين, واى شئ مهما كان لما يتشاف من عنيك لازم يحلو, ويبقى كله مميزات,, وخالى من العيوب.
انا مش ملاك , لانى بشر, وعاوزاك تحبنى على انى بشر و متحلمش بيا انى الملاك الطاهر البرئ الجميل فى كل شئ بيعمله ,, صدقنى الشكل بيخدع والكلام بيخدع ,, لازم تعرفنى اكتر وتعاشرنى اكتر علشان تعرف انا مين,, انا بشر بكل عيوب البشر ,, وانسانه بكل صفات الناس ,, وبنت زى كل البنات اللى فى الكون,, عندى عنين وايدين ورجلين زى باقى البشر, انا مش شيطان بانياب ,, ولا باذى ولا باعض ,, انا بس باكون جد وقت الجد ,, ألش آخر حاجه وقت الهزار ,, مجنونه اذا لزم الامر .... واكيد باعمل ذنوب ,, صحيح باستغفر ربنا عن الى باعمله .. واملى فى اجابه الدعاء هو ايمانى بعفو ربنا ,, لكنى بشر ..
بكل طاقات البشر وخبايا البشر .. بحلوهم ومرهم ,, قسوتهم ورقتهم .. عنيده فى اوقات كتيره ,, واحيانا بامسك فى راى حتى لو غلط علشان بس منظرى قدام الناس ,, احيانا باتكلم كلام مالهوش لزوم ممكن يزعل منى حد ,, اكيد مش باعمل ده بقصد منى بس باعمله .. باعمله لانى بشر ومش ملاك..
لو كنت ملاك مكنتش حبيتك ,, لان الملايكه مخلوقه مش علشان تحب حد ,, مخلوقه علشان تعبد ربنا ,, لكن البشر بيحبوا ويكرهوا ,, عندهم مشاعر واحاسيس ويقدروا يعبروا عنها ,, وانا بشر ,, انسانه ,, بابكى واضحك واجرى وأقع واقف تانى ,, باخبط فى الدنيا وابنى طريقى بايدى ,, علشان اوصل ,, ما يهمنيش الوصول قد ما بيهمنى انى استمتع بطريقى للوصول .. ما يهمنيش الوقت بس يهمنى انى اوصل للمكان اللى انا عاوزاه وما اغلطش فى العنوان ,,

ليست هناك تعليقات: