الثلاثاء، ديسمبر 30، 2008

تسمحلى أكذب عليك

عمرك حبيت فى قصة حب ,, عمرك حلمت فى حلم وصحيت لقيتك فى حقيقة
عمرك فى يوم حبيت انك تنجح وبكرة لقيتك ناجح ومحقق الحلم ..
طيب انا هاسئلك فى سؤال وانت جاوب فى الجواب براحتك ..
عمرك قلت لنفسك حاجه وصدقتها وعشتها ولقيتها حقيقة .. يعنى عمرك صدقت نفسك لدرجة انك تحقق كلامك ..
انا عملتها .. انا عرفت السر وضحكت على نفسى ونجحت .. فى حاجه عند كل واحد فينا اسمها العقل الباطن .. وهو بتاع بجد عبيط وبيصدق اى حاجه تقولها سواء كانت صح او غلط سواء قلتها عن قصد او بدون قصد .. انا قريت الكلام ده كذا مرة فقلت اجرب ورحت قلت لنفسى انى بابحب المذاكرة وانى عاوزة اذاكر وانى مش هابطل مذاكرة ابدا..
عقلى صدق الكلام ولقيت نفسى بذاكر وباحبها وباخلص اللى ورايا ..
يبقى الكذب ممكن ما يبقاش حرام لو كذبنا على نفسنا او يعنى على عقلنا الباطن ,, لو اقنعته انك بتحب هايعيش فى قصة حب لوحده ولو اقنعته انك سعيد هاتبقى سعيد .. وكمان لو اقنعته انك اتعس واحد على الارص هايصدقك وهايسمع الكلام
ممكن تغمض عنيك دلوقتى وتقول لنفسك بصوت عالى وبثقة انا مبسوط .. انا سعيد .. 3 مرات بس .. وشوف النتيجة ايه .. بس لازم تكون فارد ضهرك وواخد نفس عميق كده .. وشد حيلك لان عقلك الباطن اهبل منه ما فيش وهانضحك عليه للصبح وهانكون احسن ما يمكن ان نكون عليه فى الدنيا دى .. :)

ليست هناك تعليقات: