السبت، نوفمبر 08، 2008

ده انا بحبك يا مصر

باحلم بيكى احلى البلدان
وبافكر فيكى وفى مستقبلك
بافكر فى خيرك وفى ناسك


باشوف فيك كل اللى مش موجود فى غيرك
وباشوف معاكى احلى ايام العمر
معاكى يا مصر وبيكى يا مصر كنت وهاكون
كبرت فى ارضك واتربيت فى خيرك


حلمت اعلى اسمك .. حلمت ارفع راسك
حلمت انك بتحضنينى
مصر انتى وطنى .. والوطن غالى
مصر انتى اللى فات و اللى جاى


اتولدت فيكى وحبيت على ارضك ومشيت وكبرت وانا فيكى
اتعلمت وزرعت واتبرعت واخدت واديت ..
عشت حياتى .. عشت عمر ,, وانا فيكى

ليكى فى رقبتى دين
ليكى عليا رد الجميل
ليك عليا اسقى زرعك برموش العين
ليك عندى انى افضل بحبك ..
اسهر الليالى ليكى .. اتعلم واتعب واشتغل واكافح علشانك يا مصر


ليك عندى اخليكى الاولى بين البلاد
وانا حلفت انى اعبش عمرى كله علشان ارجعلك مجد زمان
حبك يا مصر مش حب واحد لبلد
حب حبيب لحبيبه ...
ده حب ابن لامه .. وحب ام لابنها


بحبك يا بلدى
بحب رملك اللى لعبت فوقه وانا صغيره
وبحبك بحرك اللى بيغسل همومى معاه
بحب شمسك .. وبحب قمرك بحب نيلك وهرمك ونخلك


بحب شوارعك وحواريكى .. باحب اكلك

باحب ناسك
بحب خيرك .. وحب عطرك بحب جوك وهواكى
بحب كل حاجه فيكى .. بحبك يا مصر



يااااااااااه ده انا بحبك قوى .. ياااااه يا بلدى

ليست هناك تعليقات: