الاثنين، أكتوبر 08، 2012

بتحدى العالم .. وهحبك برضه

نفسي أحبك ..
صعبة دى !!

هو السؤال بس .. ليه طول ما انا عايشه بحلم ..وطول ما انا بحلم الناس حواليه بتتريق على احلامى وبتحسسنى انها اوهام وسخافات مش موجودة ومش بتحصل ومش هتحصل فى يوم من الايام !!

يعني انا نفسي أحبك .. نفسي اعيشلك العمر كله حواليك .. نفسي نعيش سوا اجمل قصة حب عرفها التاريخ .. نفسي فى حاجات كتير قوى ومش عايزهم الا معاك انت بس .. وكل ما اقولها لحد يقولى انسي .. ما فيش الكلام ده بطلى اوهام واكبرى وعيشي الواقع وبصى قدامك !!

اهو بالصدفة وانا بكتب الكلام ده اشتغلت اغنية منير .. لو بطلنا نحلم نموت!!
وانا حبى ليك حلم .. اجمل حلم فى حياتى .. والحلم الوحيد اللى مديني طاقة اقدر اعيش اصلا .. الحلم الوحيد اللى بينورلى فى الدنيا الضلمة دى

لو احلامى صعبه وكبيره .. فانت فى حد ذاتك حلم ..ولو انت بقيت حقيقة .. يبقى باقى الاحلام هتتحقق .. وان شاء الله كلها هتتحقق ومعاك انت .. 

انا مؤمنة بيك .. عايشه فى دنيتنا اللى فيها انا وانت حوالينا الدنيا مليانة وروود وعصافير .. نزعل شوية والخيط اللى ما بينا وحبنا الكبير يرجعنا ويربطنا ببعض اقوى من الاول .. مهما بعدنا عن بعض وسافرنا واتغربنا يفضل ما بين ارواحنا رباط ما يتفكش ابدا .. 

انا نفسي اقلك بحبك .. نفسى أقلها قوى .. اكتر بكتير من انى نفسي اسمعها منك .. نفسي اقلك بحبك وتطلعلك بكل الوجع اللى جوايا .. بكل الاحلام والجنان والحنان اللى شايلاه جوايا ..

مستنيه اليوم اللى حلمى بيك هيتتحقق علشان اقف قدام الدنيا بحالها .. قدام كل واحد قالى ان احلامى دى اوهام وما بتحصلش وبلاش منها علشان اقله شفت بقى اللى بيحلم وبيخلص نيته فى الحلم ربنا بيديله ايه !!

انا مش بتعب من الأحلام ..مش بتعب من الانتظار .. الأحلام بتدينى الامل .. والانتظار بيعلمنى الصبر .. والشيء اللى بيجي بعد انتظار وشوق بنخاف عليه اكتر .. وبنحافظ عليه زى عنينا وبنشيله جوا ابعد نقطه فى قوبنا وبنعيش خايفين عليه من الهوا الطاير

التعب الحقيقي انى اعيش من غير حلم .. اعيش من غير حب !!

الحياة ما يبقاش ليها طعم من غير حلم عايشين علشانه وبنتعب علشان نوصله .. وانا برضه مؤمنه ان الواحد على قد تعبه على قد ما ربنا بيرزقه ..

هتحدى العالم كله واقلك بحبك .. وهتحدى العالم الف مره واوصلك .. هشيلك فى قلبى واحبك وادلعك .. هخليك ملكى واميرى وحبيبي وابويا وابنى ودنيتى .. هستناك .. ولو بعد الف سنة هستناك .. انا مش مستعجله على حاجة ولا ورايا حاجة غيرك .. انا فاضية وعايشة بس علشانك وهثبت للعالم كله وقبلهم نفسي ان الحب لوحده كفاية .. وان بالحب الحياة طعمها بيختلف وان الأحلام مهما كبرت بتتحقق.. المهم الإيمان.  .. .



 

هناك تعليق واحد:

غير معرف يقول...

اللغة العامية تجعل المعنى ضعيف التأثير