الأحد، أغسطس 19، 2012

بحلم بأمل

ببساطة انا عارفه ان حلمى حلال .. وعارفه انه هيتحقق وكل يوم ايمانى ويقينى بانى هوصل للى انا عايزاه بيزيد، طاقة غريبة بتتولد كل يوم جوايا وبتأكدلى ان اللى انا عايزاه هيحصل وهيحصل زى ما انا نفسي واحسن كمان، ما اقدرش اقول مصدر الايمان ده ايه او ايه اسبابه ، لكن كل اللى اعرفه انه شيء ربنا بيولده جوا الانسان، شيء ممكن نسميه اليقين وممكن نسميه الثقة بالله.

ايو انا بحلم وبكبر احلامى وبوسعها وببنيها من غير اسوار ولا جدران، وكل يوم بكبرها اكتر، بحلم بأمل .. والحلم بأمل هو اجمل واقوى مليون مرة من الحلم من غير أمل .. فيه ناس بتحلم بس من اجل التمنى والرغبة بس ما عندهاش اى امل ان احلامها ممكن تتحقق وبسهولة جدا ممكن تتنازل عن كل احلامها عند اول مطب تقف عنده، اما انا فبحلم وكلى امل ان كل احلامى هتتحقق، وانا ناويها بقى انى هفضل وراها لحد ما تتحقق ان شاء الله.

بحلم بانسان هحبه جدا .. ونعيش انا وهو اجمل قصة حب فى الدنيا، ونتجوز ونجيب اولاد كتير ونفضل نحب بعض بعد الجواز زى ما حبنا بعض قبل الجواز واكتر بكتير واولادنا يتعلموا مننا يعنى ايه حب  وتضحيه واحترام.

بجلم بانسان جميل فى كل حاجه هيجيلى ويشوف فيا كل شيء جميل ويختارنى رغم ان فيه بنات كتير غيرى فى الدنيا  ومش لانى اجمل واحده ولكن لان قلبه حبنى انا مش اى واحده.

بحلم انى اسافر والف العالم واتصور فى كل بلد صور كتيره .. اتفسح فيهم شوية واتعلم منهم كتير واستفيد حاجات تضيف لخبرتى فى الدنيا ولايمانى بربنا ولعبادته من التأمل والتفكر والتدبر فى اللى خلقه سبحانه وتعالى.

بحلم انى اكون سيدة اعمال كبيرة جدا وناجحه جدا واسمى يتكتب فى كتب التاريخ اللى كل مصر تفتخر بيا فيه، ارفع اسم بلدى وقيمة المرأة فى بلدى قدام الدنيا كلها.

اجمل حاجة فى الاحلام ان مالهاش حدود .. وعلى قد ما خيالك يجيبك وعلى قد ما طموحك هيوصلك احلم .. احلم واحلم واحلم وعيش فى حلمك وصدقه .. خليه حقيقه قدامك وما تتنازلش عن اى بديل عنه .. اتعب علشانه واصبر وابعد عن قاموسك اى كلمة يأس او مشتقاتها ..




ليست هناك تعليقات: