الاثنين، مايو 04، 2009

يارب نبقى زيهم (أنا وحبيبى)

من كام يوم وأنا ماشية فى الشارع كنت راجعه من المجله
وراكبه منى باص من المهندسين للاسعاف
ولما نزلت قررت اتمشى لرمسيس , مع انه كان يوم ترابى ربيعى وحش أوى
بس هى جات كده فى دماغى
المهم عارفين انتوا بتاع العصير اللى فى الاسعاف ده
عنده حتت عصير خروب انما إيه,, حكايه بجد
جبت كوبايه عصير (فى كوبايه بلاستك علشان الامراض اللى متفشيه فى البلد اليومين دول)
وشربتها وانا بتمشى

سيبكوا من كل ده, انا شفت لقظه ما اخدتش من الزمن الا كام ثانيه
ما يجوش حتى 10 ثوانى , بس أثرت فيا أوووووى ولمست قلبى واحساسى بطريقه رهيبة

راجل ومراته, كبار فى السن, والعمر اخد منهم كتير, فى الصحة وفى الشكل الخارجى
الست مش ملكة جمال, ممكن نقول عنها مش جميله أصلا, خلقة ربنا بقى.
والراجل عادى, راجل كبير وخلاص

"مأنكجين بعض" يعنى حاطين دراعتهم فى دراعات بعض, مسندين بعض يعنى.
كانوا بيتكلموا, وانا طبعا مش سامعه هما بيقولوا ايه
بس هى الست قالت حاجة, فالراجل ضحك ضحكه صافية اوى, وفيها فرحه وراحه كده
وراح بايده اليمين مطبطب براحه وبوداعه على ايديها اليمين, اللى ماسكه " مأنكجه" فى ايده الشمال
وهى ابتسمت ابتسامه خجوله رقيقه

الله على اللقطة دى, الله على المشهد ده
انا بعد ما شفتهم لقت نفسى بدعيلهم, ربنا يخليهم لبعض وما يحرمهمش من بعض أبدا
ولقتنى بقول لنفسى, يارب أنا وحبيبى نكبر كده سوى, ونعجز مع بعض وفى حضن بعض ونفضل نحب بعض أوى كده
ويفضل كل يوم بيعدى علينا كأنه أول يوم نعرف بعض فيه
بلهفة اللقاء والشوق فى العيون والرعشة فى الايدين



هناك تعليقان (2):

Haya Hassan يقول...

حلو فوى اللقطة دى
بنشوفها قليل اوى يا رب يادعاء تبقو زى الراجل والست دى
انت اصلا طيبة جدا

Unknown يقول...

:$:$
ربنا يخليك يا هيا
ميرسى اوووى بجد
وشكرا على كل كلامك الحلو ده